Bedrijfsnieuws

Deleu opnieuw voorzitter van KNMvD

De Raad van Afgevaardigden van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD) heeft Sophie Deleu herbenoemd als voorzitter van de vereniging.

De KNMvD bevindt zich momenteel in een bijzondere fase vanwege de voorgenomen transitie naar een federatieve verenigingsstructuur. De Raad van Afgevaardigden acht continuïteit in dit traject van groot belang en heeft Sophie Deleu daarom gevraagd zich beschikbaar te stellen voor een extra voorzitterstermijn.

Om deze herbenoeming mogelijk te maken, zijn de statuten van de KNMvD aangepast. Per 9 juni 2026 is een statutenwijziging van kracht geworden waarmee onder bijzondere omstandigheden een derde bestuurstermijn mogelijk is.

Sophie Deleu heeft aangegeven deze verantwoordelijkheid graag op zich te nemen. Met haar herbenoeming blijft zij de KNMvD begeleiden tijdens de verdere uitwerking van de voorgenomen transitie naar een federatie. (Foto: KNMvD)

Over de auteur: Jasper Lentz
Jasper Lentz (1989) is geboren in Hardenberg (Ov.) en is opgegroeid in het Drentse dorp Dalen. Na de studie Journalistiek is hij in 2013 aan...
Meer over:
Bedrijfsnieuws
Deel dit bericht: WhatsApp Facebook Linkedin

Veehouder & Veearts volledige toegang

Nieuwsbrief Wilt u volledige toegang tot de website en het magazine thuis ontvangen? Neem dan contact op met uw dierenarts.